Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

De 5 gouden tips om je ochtend wél fris en fruitig te beginnen.

De een is nu eenmaal goed in de ochtend, en de ander weer niet. Ik ben een totale ramp. Ik snooze minimaal een half uur en dan lig ik vervolgens een kwartier tijd te rekken met mijn mobiel. Maar ook ik word er steeds beter in, dankzij wat trucjes. En die deel ik graag met jullie.

1- Drinken.

Drink 2 glazen (water) vlak na dat je wakker bent geworden. Vooral na een stapavond, maar ook zonder dat je hebt gestapt, kom je ’s ochtends vaak vocht te kort. Door genoeg te drinken zal je je al een stuk fitter voelen. (Trouwens, de gouden staptip is om genoeg water te drinken. Niet gelukt tijdens het stappen? Drink dan zodra je thuiskomt zo veel mogelijk water en zet een flesje water naast bed. Het grootste gedeelte van je kater is vochttekort, en als je dit eind van de volgende ochtend/middag pas wilt oplossen ben je te laat!)

2- Kamer.

Als je net zo als mij niet zo’n ster bent in het netjes houden van je kamer, zal dit een lastige zijn. Je moet namelijk een gedeelte van je leefstijl veranderen.  Maar als je dat eenmaal lukt, zal je merken dat je ook een stuk beter naar bed gaat, en opstaat. Maak je bed weer op zodra je uit bed stapt, haal van die handige schoonmaakdoekjes bij de action waardoor je zo klaar bent met al het stof wegvegen, en zorg voor bakjes waar je alles in kan opbergen zodat het niet rondslingert.

3- Ontbijten.

Aaarg. Nog zo’n lastige. Wat is dat toch vreselijk om in de vroege ochtend – terwijl je al zo weinig tijd hebt – ook nog eens goed te ontbijten. Probeer om in ieder geval íets te eten. Het hoeft niet veel te zijn, ze zeggen dat een vol ontbijt goed is maar ik kan me niet voorstellen dat terwijl je lichaam net ‘opstart’ zo’n zwaar blok op je maag goed kan zijn. Zorg voor iets van yoghurt, een voedende muesli reep of iets anders handigs en snels. Zorg er wel voor dat als je een klein ontbijtje hebt, je nog iets hebt dat je na je ontbijt en nog voor de lunch kan opeten, anders heb je geen energie ’s ochtends en dan bouw je dat in de middag een stuk minder makkelijk op. Resultaat: de hele dag geen energie.

4- Face wash.

Natuurlijk moet je voor dat je gaat slapen al je make-up eraf hebben gehaald (leg voor late avonden reinigingsdoekjes naast je bed, zo kan je als je bijna geen kracht meer hebt toch nog het meeste er af halen…). Maar in de ochtend, met je pyjama nog aan (anders worden de mouwen van je kleding nat, ik heb hier altijd zo’n hekel aan) was je je gezicht. Kies iets met jou voorkeur, een scrub, mousse weet ik het, maar gooi in ieder geval wat lauw water in je gezicht. Dit kan je natuurlijk ook combineren onder de douche, maar dan wordt je haar vaak ook weer nat…  (en onze haren wassen doen we natuurlijk maar 3 keer per week! Echt, elke dag je haren wassen is niet goed voor je haar, en leuke staarten of andere vlechten maken gaat zo ook een stuk lastiger..)

5- Leg alles klaar.

’s Avonds ben je moe en je duikt het liefst in een keer je bed in. Maar, de volgende ochtend krijg je hier spijt van. Als je een afspraak hebt de volgende dag, leg alles klaar. Kleding setje, lunch pakket, ontbijt en zelfs je make-up. Zo voorkom je dat je kamer eruit ziet als een ontplofte kleding kast en is punt 2 een stuk makkelijker bij te houden.

 

En hoe overleef jij de ochtend?

Myrte zegt:
06-02-2014 11:01

Koffie to go is een must als ik met de trein naar school moet hihi.

Susanne zegt:
31-08-2014 17:15

Havermout met fruit en honing! Beste ontbijt ever

Arlette zegt:
31-08-2014 19:21

Ik zit tegenwoordig aan de brinta! Erg lekker maar ook niet handig om snel te doen haha..

Opmerking toevoegen

U kunt commentaar toevoegen door onderstaand formulier in te vullen. Platte tekst formaat. Commentaren zijn gemodereerd.