Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen
Onderdelen

Welkom

Super simpel: Havermout of Brinta

Even snel ontbijten of toe aan een goed tussendoortje? Met havermout of Brinta is het zo gepiept en ook nog eens ontzettend verantwoord.

snel ontbijt 1

Snel een ontbijtje maken voor dat je naar je werk of naar school gaat? Of een goed tussendoortje die echt de trek stilt? Pak geen koekje of musli-reep uit de kast, maar maak snel dit ontbijtje! Vult goed en begin je dag meteen met energie! (En eh, vergeet er niet bij te drinken, dat is nóg belangrijker).

Benodigdheden:

  • Brinta of Havermout
  • Melk (halfvolle, amandel, soja.. whatever you like)
  • Wat fruit, zoals stukjes appel of blauwe bessen
  • rozijnen (optioneel)

Experimenteer lekker met het fruit..

Tip: doe je er appel en rozijnen in? Kaneelpoeder erbij en je krijgt een appeltaart idee :)

snel ontbijt 3

Bereiding:

Doe wat melk in een kommetje en warm ongeveer 1,5 - 2 minuten op in de magnetron. Als de melk warm is strooi je er wat Brinta of havermout in.

Brinta:
Blijf roeren en Brinta toevoegen tot het een papje wordt (let op: het moet niet te dun, maar ook niet te dik zijn!). Als je het papje niet warm genoeg vindt doe je het weer even terug in de magnetron. Voeg nu het fruit toe en eventueel nog rozijnen of kaneel. En klaar!

Havermout:
Stop het weer een paar minuten terug in de magnetron, het zal nu een papje worden. Is het nog niet dik genoeg? doe er dan nog wat havermout bij, je zal vanzelf merken wat de juiste verhouding is. Voeg nu het fruit toe en eventueel nog rozijnen of kaneel. En klaar!

De havermout moet je even doorhebben, maak het een keer als tussendoortje en je hebt het de volgende keer in no-time klaar voor dat je de deur uitsprint. Of je warmt het (volgens de verpakking) op in een pannetje.

snel ontbijt 2

Gezondere variant: kokosmakronen (gedipt in chocolade)

Je maakt ze zo gezond als je zelf wilt; met of zonder chocolade, ze zijn hoe dan ook heerlijk. En simpel!

Gezondere variant: kokosmakronen (gedipt in chocolade) - Lees verder...

Inspirerend: Van overgewicht naar anorexia

Op tv, in magazines, op internet, overal lees je over een 'gezond' of 'mooi' lichaam. Maar wat is gezond en hoe zorg je dat je niet doorslaat? Begin met het lezen van dit verhaal.

Inspirerend: Van overgewicht naar anorexia - Lees verder...

Vrouwen en hun ‚period’. Het is weer zover.

En natuurlijk krijgen jullie tips om deze periode zo makkelijk mogelijk te maken. Ehhh ja, leuker kunnen we het niet maken, misschien wel íets makkelijker.

Vrouwen en hun ‚period’. Het is weer zover. - Lees verder...

Things may be scary, but the scariest thing is regret.

Iedereen beoordeelt elkaar, we roddelen en we keuren af. Maar wat we daarmee proberen is om onszelf te vergoelijken. Zie het maar als hetzelfde mechanisme als pesten; we maken andere belachelijk om onszelf beter te voelen, want daar draait het uiteindelijk om.

Things may be scary, but the scariest thing is regret. - Lees verder...

Deze week: